Implantologie behandeling

Implantologie behandeling

Op deze pagina wordt stapsgewijs duidelijk gemaakt hoe een implantologie behandeling er uit ziet.

Eerste stap: in kaart brengen van de situatie

Tijdens dit consult brengen wij uw algemene gezondheid en mondsituatie in kaart. Ook wordt er gekeken of er voldoende kaakbot aanwezig is. Als dit niet het geval is, kan onze implantoloog de hoeveelheid kaakbot eventueel aanvullen met een herstelbehandeling. Verder wordt de breedte van uw kaak gemeten, onderzoeken we de conditie van uw tandvlees en kijken we hoe eventuele tanden en kiezen op elkaar passen.

Mogelijk worden er gebitsfoto’s gemaakt of afdrukken genomen zodat het tandtechnisch laboratorium een mal van uw gebit kan maken. Bij een all-on-4 of all-on-6 prothese wordt er een (driedimensionale) CT-scan van uw kaak gemaakt. Dit is nodig om de exacte positie van de toekomstige implantaten te kunnen bepalen.

Tweede stap: tandimplantaten plaatsen

Onze implantoloog plaatst de implantaat onder een plaatselijke verdoving in de kaak. Deze relatief eenvoudige ingreep is ook op oudere leeftijd prima mogelijk. Het duurt 6 tot 12 weken voordat de tandimplantaten stevig in het kaakbot vast zitten. In de tussentijd kunt u met een kleine aanpassing uw eigen kunstgebit blijven dragen. Wij zorgen er altijd voor dat u weer mét tanden de deur uit gaat.

Praktijk sfeerbeeld

Derde stap: tandimplantaten zijn vastgegroeid

Uw nieuwe tanden of kiezen worden in een tandtechnisch laboratorium gemaakt. Daarvoor hebben we een afdruk nodig waarop de positie van uw implantaten zichtbaar is. Hierin wordt gips gegoten. Na uitharding van dit gipsen model kan de tandtechnicus de kroon, brug, prothese of het klikgebit op maat maken en deze op de implantaten plaatsen.

Behandeling is klaar, en nu?

Ook een kroon, brug, prothese of klikgebit op basis van implantaten dient goed onderhouden te worden. Klik hier voor meer informatie over hoe u dit het beste kunt doen.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Kliniek Tandheelkunde Sneek? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 15 15.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 19:30
woensdag08:00 - 17:00
donderdag08:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 14:30
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Simmerdyk 14B
Sneek 8601 ZP
Route

Patiëntervaringen

1128 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Behandelend personeel en behandeling zelf prima!

Vervolgafspraak voor december moeizaam te maken. Door mijn werk (niet in de buurt van Sneek) kan ik alleen op mijn vrije woensdagmiddag. Het bleek nu niet te regelen zowel tandarts als mondhygiëniste op deze middag in 1 afspraak te plannen. Heel jammer want eerder lukte dit steeds wel.

goede ervaring

Jaren ben ik bang geweest voor welke behandeling dan ook, maar nu heb ik een goede ervaring met deze tandarts. Ik ben geweest voor een kunstgebit, een behoorlijke ingreep. Maar tandarts J. stelde me gerust, werkt kalm, legde alles goed uit, ik had inspraak als het nodig was en was zeer begaan met mijn comfort tijdens de behandeling. Fijne tandarts!

Klantgericht en kundig

Kwam met pijnklachten , kon dezelfde dag nog komen, prima verholpen.

Vriendelijk en kundig

Het personeel van de kliniek is altijd vriendelijk en kundig. Ook met kinderen.

Prima

Goed geholpen goede info gekregen niets op aan te merken.

Goed

Prima en vriendelijk behandeld

zeer goed

geruststelling en de tijd

We werden prima geholpen.

Ik werd goed en netjes geholpen.

Mondhygiënist

Sjoukje is mijn mondhygiënist, ik moet eerlijk zeggen dat ze is een van de beste die ik ooit heb gehad.

Prima gevoel

Je voelt je gehoord, en de mondhygiëniste is belangstellend hoe het is.

Fijne tandarts kliniek

Ze vertellen goed wat er gaat gebeuren en denken met je mee hoe het evt ook anders kan.

Doortastend

Vriendelijk, vlotte behandeling.

Kundig, luistert goed en vriendelijk

Goed

pijnloze behandeling

pijnloze behandeling

In één woord geweldig.

Ze doen wat ze beloven en dat is kwaliteit.

Heel geduldig en vriendeljk

Ik had al een week pijn in mijn kies/kaak. Heb gebeld. Ik kon na een uurtje al komen en werd erg vriendelijk, geduldig en uitgebreid onderzocht.

Vriendelijk en professioneel

Vriendelijk en professioneel geholpen. En goede uitleg.

Fijne rustige tandarts

Pim is een fijne tandarts. Is duidelijk en rustig. Niet onnodig tijdrekken. Legt alles goed uit.

Prima

Goede begeleiding

Geen centje pijn

Recent een kies moeten laten trekken. Ooit slechte ervaring mee gehad maar bij deze praktijk ging het uitstekend!

zeer goed

ben heel goed geholpenen de wachttijden was heel kort