Kindertandheelkunde

Kindertandheelkunde

Een goed begin is het halve werk!
Het advies is om uw kind vanaf de zesde maand mee te nemen naar de tandarts wanneer u zelf voor controle gaat. Op deze leeftijd is een behandeling meestal nog niet nodig, de tandarts zal u vooral adviezen en voorlichting geven. Wanneer u het gebit van uw kind vervolgens ieder half jaar laat controleren kunnen eventuele problemen op tijd worden gesignaleerd en worden aangepakt.

Voordelen om uw kind al op jonge leeftijd mee te nemen:

Wanneer u uw kind al op een jonge leeftijd meeneemt naar de tandarts genieten u en uw kind van vele voordelen:

  • Eventuele problemen worden op tijd gesignaleerd en aangepakt, zo bent u uitgebreide behandelingen voor.
  • U kunt een poetsinstructie aanvragen zodat u het melkgebit van uw kind al vanaf het eerste tandje goed kunt verzorgen.
  • Uw kind kan alvast wennen aan de tandartsstoel, de witte jassen en de tandarts. Hierdoor wordt tandartsangst voorkomen
Praktijk sfeerbeeld

In de media komt het regelmatig aan bod; het melkgebit is er vaak slecht aan toe.

Veel mensen denken dat het melkgebit niet goed verzorgd hoeft te worden; het wordt immers toch vervangen door een blijvend, volwassen gebit. Daarbij vinden kinderen tandenpoetsen niet altijd leuk en hebben ouders geen zin om de strijd iedere dag aan te gaan. Ook spelen de huidige voedingsgewoonten hierbij een rol, kinderen krijgen steeds vaker de hele dag door frisdrank en snoepgoed.

Het klinkt allemaal zo vanzelfsprekend en we willen allemaal het beste voor ons kind. Toch liegen de cijfers van kinderen met een slecht gebit er niet om en zijn de gevolgen voor de toekomst enorm.

Praktijk sfeerbeeld

Waarom is een goede verzorging van het melkgebit zo belangrijk?

U wilt voorkomen dat uw kind pijn heeft aan tanden, kiezen of het tandvlees tijdens het praten, eten of zelfs constant. Toch is een gaatje in de kiezen zo ontstaan. En als er door verwaarlozing tanden of kiezen getrokken moeten worden, kan uw kind naast pijn ook problemen krijgen met kauwen. Een slecht gebit zorgt voor veel ongemakken en heeft weldegelijk invloed op het blijvend, volwassen gebit. Namelijk:

  • Het vroegtijdig verloren gaan van melktanden of -kiezen (doordat deze bijvoorbeeld getrokken moeten worden) kan tot ruimteproblemen of scheefstand van blijvende, volwassen tanden en kiezen leiden.
  • Ontstekingen aan het melkgebit kunnen overgaan op het blijvend, volwassen gebit.
  • Gaatjes in melktanden of kiezen kunnen de al aanwezige blijvende, volwassen tanden en kiezen aantasten.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Kliniek Tandheelkunde Sneek? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 15 15.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 19:30
woensdag08:00 - 17:00
donderdag08:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 14:30
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Simmerdyk 14B
Sneek 8601 ZP
Route

Patiëntervaringen

1118 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

zeer goed

geruststelling en de tijd

We werden prima geholpen.

Ik werd goed en netjes geholpen.

Mondhygiënist

Sjoukje is mijn mondhygiënist, ik moet eerlijk zeggen dat ze is een van de beste die ik ooit heb gehad.

Prima gevoel

Je voelt je gehoord, en de mondhygiëniste is belangstellend hoe het is.

Fijne tandarts kliniek

Ze vertellen goed wat er gaat gebeuren en denken met je mee hoe het evt ook anders kan.

Doortastend

Vriendelijk, vlotte behandeling.

Kundig, luistert goed en vriendelijk

Goed

pijnloze behandeling

pijnloze behandeling

In één woord geweldig.

Ze doen wat ze beloven en dat is kwaliteit.

Heel geduldig en vriendeljk

Ik had al een week pijn in mijn kies/kaak. Heb gebeld. Ik kon na een uurtje al komen en werd erg vriendelijk, geduldig en uitgebreid onderzocht.

Vriendelijk en professioneel

Vriendelijk en professioneel geholpen. En goede uitleg.

Fijne rustige tandarts

Pim is een fijne tandarts. Is duidelijk en rustig. Niet onnodig tijdrekken. Legt alles goed uit.

Prima

Goede begeleiding

Geen centje pijn

Recent een kies moeten laten trekken. Ooit slechte ervaring mee gehad maar bij deze praktijk ging het uitstekend!

zeer goed

ben heel goed geholpenen de wachttijden was heel kort

Keurig, vriendelijk en pijnloos geholpen

Prima

Ik ben goed en snel geholpen

Goed geholpen en heel vriendelijk

Zeer vriendelijk en goed advies

Goed advies, vriendelijke benadering.

Heel goed

Met een enorme angst voor de tandarts was dit een fluitje van een cent

Prima

Extra Aandacht gegeven aan gebit daar waar nodig was naast de controle, fijn zo

Ben zeer tevreden.

Goed en professioneel!

Professioneel en vakkundig

Zonder pijn en irritaties de deur uit.

Goed

Vlug en grondig