Implantologie

Implantologie

Implantologie is niet meer weg te denken uit de hedendaagse tandheelkunde en heeft al veel mensen aan een stralende lach geholpen! 

Implantologie is het onderdeel van de tandheelkunde dat zich bezighoudt met het plaatsen van tandheelkundige implantaten ter vervanging van de eigen tanden en/of kiezen. Lees op deze pagina meer over de voordelen van tandimplantaten.

Professor Per-Ingvar Brånemark uit Zweden ontdekte in de 60-er jaren dat kleine titanium staafjes moeilijk uit bot te verwijderen zijn. Aan de hand van zijn ontdekking ging hij deze lichaamsvriendelijke titanium staafjes gebruiken als verankering voor gebitsprotheses en later ook voor enkele tanden en kiezen. Deze techniek is in de jaren daarna steeds verder ontwikkeld en tegenwoordig is implantologie een onmisbaar onderdeel van de tandheelkunde en heeft het veel mensen geholpen zich weer zeker te voelen.

Lees hier meer over hoe een implantologie behandeling er uit ziet.

Praktijk sfeerbeeld

Wanneer is implantologie een goede oplossing?

  • Bij vervanging van een enkele tand of kies. Er kan dan een kroon op het implantaat geplaatst worden. Lees hier over kronen op implantaten.
  • Bij vervanging van meerdere tanden en/of kiezen. Er wordt dan meestal een brug gemaakt, maar het implantaat kan ook dienen als ondersteuning van een uitneembare constructie zoals een frameprothese.
  • Bij vervanging van alle tanden in een kaak. De opbouw kan dan bestaan uit een vaste brug of een uitneembare prothese (klikgebit) die verankerd wordt op de implantaten door middel van bijvoorbeeld drukknoppen of een staaf-constructie.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Kliniek Tandheelkunde Sneek? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 19:30
woensdag08:00 - 17:00
donderdag08:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 14:30
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Simmerdyk 14B
Sneek 8601 ZP
Route

Patiëntervaringen

1128 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Behandelend personeel en behandeling zelf prima!

Vervolgafspraak voor december moeizaam te maken. Door mijn werk (niet in de buurt van Sneek) kan ik alleen op mijn vrije woensdagmiddag. Het bleek nu niet te regelen zowel tandarts als mondhygiëniste op deze middag in 1 afspraak te plannen. Heel jammer want eerder lukte dit steeds wel.

goede ervaring

Jaren ben ik bang geweest voor welke behandeling dan ook, maar nu heb ik een goede ervaring met deze tandarts. Ik ben geweest voor een kunstgebit, een behoorlijke ingreep. Maar tandarts J. stelde me gerust, werkt kalm, legde alles goed uit, ik had inspraak als het nodig was en was zeer begaan met mijn comfort tijdens de behandeling. Fijne tandarts!

Klantgericht en kundig

Kwam met pijnklachten , kon dezelfde dag nog komen, prima verholpen.

Vriendelijk en kundig

Het personeel van de kliniek is altijd vriendelijk en kundig. Ook met kinderen.

Prima

Goed geholpen goede info gekregen niets op aan te merken.

Goed

Prima en vriendelijk behandeld

zeer goed

geruststelling en de tijd

We werden prima geholpen.

Ik werd goed en netjes geholpen.

Mondhygiënist

Sjoukje is mijn mondhygiënist, ik moet eerlijk zeggen dat ze is een van de beste die ik ooit heb gehad.

Prima gevoel

Je voelt je gehoord, en de mondhygiëniste is belangstellend hoe het is.

Fijne tandarts kliniek

Ze vertellen goed wat er gaat gebeuren en denken met je mee hoe het evt ook anders kan.

Doortastend

Vriendelijk, vlotte behandeling.

Kundig, luistert goed en vriendelijk

Goed

pijnloze behandeling

pijnloze behandeling

In één woord geweldig.

Ze doen wat ze beloven en dat is kwaliteit.

Heel geduldig en vriendeljk

Ik had al een week pijn in mijn kies/kaak. Heb gebeld. Ik kon na een uurtje al komen en werd erg vriendelijk, geduldig en uitgebreid onderzocht.

Vriendelijk en professioneel

Vriendelijk en professioneel geholpen. En goede uitleg.

Fijne rustige tandarts

Pim is een fijne tandarts. Is duidelijk en rustig. Niet onnodig tijdrekken. Legt alles goed uit.

Prima

Goede begeleiding

Geen centje pijn

Recent een kies moeten laten trekken. Ooit slechte ervaring mee gehad maar bij deze praktijk ging het uitstekend!

zeer goed

ben heel goed geholpenen de wachttijden was heel kort